|
שיטת העבודה
כלים ושיטות הוראה
:שימוש במגוון כלים ויכולות המאפשרים לתת מענה יעיל ומדויק לצרכים שונים
Oxford Sound Reading System – OSR שיטה ייחודית וחדשנית להוראת קריאה
שיטת ה"למידה הצוברת" להקניית אוצר מילים בקצב מהיר וברמת שליטה גבוהה
שימוש בשיטות הוראה מתקנת "מסורתיות " באנגלית, באופן המותאם לצרכים הספציפיים של הלומד .
הבניית תהליכי למידה והקניית מיומנויות למידה בדרך להפיכה ללומד עצמאי .
כתיבת חומרי למידה בהתאמה אישית .
ליווי התנהגותי ורגשי במטרה להתגבר על מחסומים וטראומות בלימוד השפה האנגלית שהשתרשו
במהלך השנים.
עבודה מול מאבחנים, במידה ויש צורך בהרחבת התאמות ההבחנות או שינויין, וזאת כמובן
בהתאם להתקדמות בלמידה
|
|
|
כלים אלה מסייעים לי לתת מענה לתלמידים בעלי צרכים ייחודיים ולחולל מפנה חסר תקדים ברמת תפקודם והישגיהם בלימוד השפה האנגלית.
מודלים של עבודה
הוראה פרטנית
הוראה פרטנית בליווי תרגול מודרך
למידה בזוגות או בקבוצות
קורסי קיץ מרוכזים המשמשים כזינוק ראשוני במטרה להכניס את הלומד למסלול
שלבי העבודה
בשלב הראשוני
1. פגישת הכרות עם התלמיד (והוריו במידת הצורך), ומיפוי מפורט של רמת הידע באנגלית בכל אחת ממיומנויות השפה הרלוונטיות לגיל ולצורך .
2 .תאום ציפיות וקביעת יעדי למידה והצלחה עם הלומד (וההורים).
3. בניית תכנית עבודה, הכוללת בחירת שיטות ההוראה המתאימות לתלמיד, לצרכיו וליעדיו ובחירת מודל
הלמידה המיטבי .
במהלך העבודה
1. ביצוע הלכה למעשה של תכנית העבודה בשיתוף פעולה מלא, תוך יצירת קשר חם ותומך עם הלומד .
2. ייעוץ להורים בנושאי אבחון וטיפול בהיבטים הקשורים לקשיי הלמידה וללקויות הלמידה של ילדם, ובעת
הצורך גם ייעוץ בכל הנוגע להתארגנות מול המערכת הבית ספרית .
3. שיתוף גורמים בית ספריים ו/או אנשי מקצוע (כגון מאבחנים) בתהליך העבודה ובמידת הצורך, בניית
תכנית עבודה אישית הכוללת את הלימוד בבית הספר והלימוד ב - ESE, ואשר הופכת את הלימוד בשתי המסגרות לשלם אחד .
4. תמיכה, הכלה, עידוד, וליווי הלומד, תוך שמירה על קשר בלתי אמצעי, לאורך כל הדרך עד להגשמת היעדים .
בשלב המימוש
"שחרור" הלומד לאחר השגת היעדים שנקבעו או קביעת יעדי המשך, תוך התאמת כלי העבודה הרלוונטיים למטרות ולמיומנויות שנרכשו
. |
Web site created by Sigal Barkn Benkler |